maandag 27 maart 2017

Interne competitie van 17 en 24 maart


Op 17 maart werden in groep 2 twee partijen afgewikkeld. Ik was die avond niet op de club, maar kan u wel de uitslagen meedelen: Pearl wint van Jan Hendrik en Marjolein wint van Ed.

Op 24 maart werden zowel in groep 1 als in groep 2 twee partijen gespeeld.
Groep 1:
Eduard en Angelique speelden en partij die niet uit evenwicht was te brengen, met als resultaat een remise. Ook de partij tussen Marcel en Cor eindigde in remise, maar er werd gespeeld of het om het kampioenschap ging, en daar ging het inderdaad al wel om. Ultieme pogingen van Marcel -die wat meer het initiatief had- om te winnen strandden op de verdedigingscapaciteiten van Cor.

Groep 2:
Hier won Gerrit van Ed, wat op papier een voordehand liggende uitslag was. Maar de partij liep niet zo vanzelfsprekend goed voor mij. Al op de dertiende zet moest ik de kwaliteit geven om erger te voorkomen, en stond verloren. Maar door zwakke momenten van Ed kon ik eerst de kwaliteit terugwinnen en daarna kreeg ik zijn dame cadeau. Tja. Pearl speelde tegen Kees een prachtige partij, wat steeds meer inhield dat hij zich inventief moest verdedigen. Na veel opgeloste spanningen ontstond er een eindspel met elk een toren en twee pionnen, dat Kees knap wist te winnen.

Voor de standen kunt u de website raadplegen.
Gerrit Boer

P.S.      Zhi Yang Fan speelde zijn partij op bord 4 voor CE 5 vooruit, op verzoek van De Willige Dame. Hij won knap tegen een tegenstander met bijna 500 ratingpunten meer. Volgend seizoen speelt hij op zijn minst promotieklasse en misschien wel KNSB, zo verwacht ik. Wat een speler is die man!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik had een ander gevoel bij de partij , Denk dat het Lang Andersom was. Cor