zaterdag 23 september 2017

Wie gaat Julian stoppen?
Ik stapte de schaakzaal in en het was een gezellig tafereeltje. Links en rechts werden er jeugdleden getraind. De stappenmethode u kent hem wel. Er was een groep die op scherp gezet werd. Julian heeft het op zich genomen de betere jeugd te trainen en dat was meteen een stuk serieuzer.
De interne begon. Julian moest met zwart tegen Henk v/d Velde, ik had zelf mijn handen vol aan Piet Verheij maar het zag er uit als een regelmatige overwinning voor zwart. Snel gelijk spel en daarna de actievere stelling verzilverd. Tenminste dat denk ik.
John Leer gaf Zhi Yang schaakles 1- 0 Eduard won van Pearl en Marjolein kon het niet bolwerken tegen Gijsbert. Ondertussen was ik in een remise eindspel tegen Piet gekomen. Ik had een toren en twee pionnen Piet een toren en een paard. Uiteindelijk viel zijn vlag .Nog steeds remise staand. Dus toch een punt voor mij.
De stand bovenin. Julian aan de leiding gevolgd door Cor en daarna John en Hans.
Volgende week ben ik naar een verjaardagsfeest. Hopelijk is er dan wel iemand die Julian minstens een half puntje afneemt.

Cor de Wit

Geen opmerkingen: