vrijdag 1 december 2017

Verlies voor V1



Op een doordeweekse dinsdag stapte ik het speellokaal van 3 - Torens binnen. Buiten was het donker en koud. Binnen alleen koud. Ik trof onze teamleider Ruud Kok aan in een bij ruimte al waar hij bezig was invaller Pearl een lesje tafelvoetbal te leren. Altijd goed voor het zelfvertrouwen.
Hans Uitenbroek stapte binnen en vertelde dat er vorig jaar van dit team verloren was. Hij zelf ook van Leon Huysdens. Bijna tijd om te beginnen, onze 4e speler Ab Kamman zou wat later zijn.
Aan het bord gezeten werd ik nog verwelkomd door iemand die ik lang niet gezien had. Cor van Greevenbroek. Lang geleden speelden we op Ivoren Toren. Ik noest terug denken aan die tijd, Dick mijn broer werd clubkampioen, Dhr. Dekker had het mooiste bordschrift en Roy Dieks won het sterke rapid toernooi en daarbij het prachtige kunstwerk, schakers zal ik het maar noemen gemaakt door dhr. Fritschy.
De wedstrijd begon. Naast mij aan bord drie nam Ab Kamman plaats. Goed op tijd.
Ik speelde met zwart tegen Arjan Drenthen die bood na een zet of 15 met wit terecht remise aan. Na enige nadenken afgeslagen. Je weet wel al heel lang niet verloren een tegenstander die op papier zwakker is . Tja nog even spelen dan. Pearl speelde remise tegen Martin van Vaalen netjes. Met aan alle ander borden een elo overwicht zou het toch wel goed komen. hans offerde/ ruilde een stuk voor drie pionnen. Hij speelde weliswaar tegen een Siciliaan maar dat zou toch wel gaan lukken en Ab stond prettig. Jet zag er goed uit.

Ja, ja. Ik gaf zomaar materiaal weg. Punt achter. Hans liet een loper ruilen en daarna werd het na veel spel remise en Ab ja Ab vocht maar verloor uiteindelijk ook.
3 - 1 voor 3 - Torens verdiend. 12 januari hopelijk winnen van Spijkenisse.

Cor

Geen opmerkingen: